15 november 2007

Modo vincimus, modo vincimur

Jag är så dålig på att vara sjuk. Försöker tänka att det kanske är bra att ligga på rygg och inte göra något och vila upp mig medan jag läker, men Gud jag blir så uttråkad. Idag har jag inte gått på redaktionsmötet och jag har verkligen inte gått ut och ätit med kombosarna, druckit drinkar och avslutat med att dansa hela natten. Men som tur var kom fantastiska och underbara Kristina hem till mig med glass, nyponsoppa, kakor, polkagrisstänger (apropå min redan tilltagande julentusiasm) och Gladiator. Jag blev mycket exalterad över den fatalt felaktiga repliken Roma Victor samt det faktum att de hade stigbyglar (vilket vi alla vet att romarna inte hade). Och ja, över män i romerska rustningar i största allmänhet. Tack vännen för att du tog hand om mig ikväll!

Ps. Tack även carissima SDIL, det är jag och Caesar. Jag visualiserar viruset och väser Prospice tibi - ut Gallia, tu quoque in partes tres dividaris.*

*Akta dig, annars kommer du, likt Gallien, att bli delad i tre delar.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Puss!

Ignite! Ignite! (hahaha)

Lovisa sa...

Hahaha, ja, herregud, den sjuka antikhistorikern. Puss!

Ps. Jag har redan ätit en polkagrisstång, det är kört, jag kommer inte kunna hålla mig till december.

Kristina sa...

Jag sa ju att det går att skaffa fler. Ät!

Krya på dig vännen.