21 november 2007

Klipp dig och skaffa dig ett jobb

Okej, jag måste berätta vad som hände idag: jag och Gustav befinner oss på Filosofiska Institutionen där vi bjuder på kaffe och informerar om kårens verksamhet. Jag tilltalar vänligt en student som vänder sig mot mig och börjar prata ryska. Sedan vänder han sig åter till sina vänner för att fortsätta tala svenska. Jag fick flashbacks från den gången då jag och Felizia hade delat på en tetra Castillo de Gredos och låtsade vara brittiskor på vår väg till Vasaparken. Då var vi sexton år.

Ni unga män med hävdelsebehov som läser teoretisk filosofi för att skaffa er en intellektuell identitet, jag älskar er inte. Först blev jag bara ställd men sedan ville jag springa i fatt för att slänga ett pedicabo ego te et irrumabo i hans ansikte (det betyder inte något trevligt på latin nej) men bet ihop för att inte sänka mig till samma nivå. Om det är något jag inte klarar av så är det människor som inte har vett att uppföra sig.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Word!

Eller ska man säga: Verbum!
(visste inte vilket av alla många ord som bäst överensstämde - men detta verkade relativt neutralt...)

Lovisa sa...

Verbum! är helt okej att använda, det är till och med mycket snitsigt.