30 november 2009

Hej gran!

Idag, förutom lite skriv och ganska mycket möten, bestämde jag mig för att åka till IKEA vilket jag gjorde. Deras julsortiment var dock något av en besvikelse, jag förstår att allt pynt inte kan komma i blått (dessutom köpte jag cirka 100 ljusblå kulor förra året på deras mellandagsrea), men vad hände med guld? Allt var bara rött eller silver. Däremot fick jag köpt vanilj- och rosdoftande ljus, förlängningssladdar, krukor och liknande för ett tag framöver. På väg tillbaka till tåget mindes jag samtalet på gården igår, att det än så länge nästan bara är Plantagen som säljer granar, just som jag gick förbi affären ifråga och kände att jag inte ville vänta med gran till helgen så jag åkte helt enkelt hem med en liten ädelgran också. På tåget. Kändes som förra sommaren då jag gjorde samma sak med ett äppleträd. På grund av att jag redan bar en tung IKEA-kasse blev det en extra liten och lätt gran, men den är hemskt tjusig ändå. Går då och då och luktar på den i hallen där den står i väntan på att jag ska städa.

Inga kommentarer: