23 november 2009

Grafisk profil

Sitter här och målar naglarna och förbereder en presentation till Uppsala där landets alla antikhistoriker snart ska samlas för att prata om sin aktuella forskning. I både universitets- och områdesstyrelsen talas det just nu mycket om vikten av att marknadsföra universitetet och jag, som ändå tycker att jag bidrar till det på de sätt jag kan, har insett att jag nästan aldrig använder universitetets mall för powerpoints vilket man ju borde när man håller presentationer annorstädes. Så den håller jag just nu på att utforska och är hittills ganska nöjd med. Jag gillar den diskreta loggan i höger nederkant, vissa universitet klämmer ju i och fyller hela vänstermarginalen men färg och bilder. Visserligen har jag personliga problem med färgen orange, men tycker att det faktiskt går bra att använda den framtagna profilen trots att den varken innehåller ljusblå element eller typsnittet Traianus Bricks (min grafiska profil i forskningssammanhang). Och man måste älska att instruktionerna avråder alla brukare från att använda clip-art.

Inga kommentarer: