09 november 2009

Tillbaka

Nu är jag tillbaka i Lund efter några intensiva dagar i Göteborg. Som sagt imponerande konferensen sett till storlek och organisation och jag har lärt mig om allt från syskongifte till skådespelare vid demografi, fadersmord och föreställningar om släktskap, hört Mark Golden dra paralleller från IKEA (engelskt uttal) till οἰκία och senare under middagen diskutera NHL och försvara min ståndpunkt gentemot finländska kollegors attityd mot det svenska landslaget.

Mitt paper gick bra, precis före mig talade en kanadensiska om columbaria-inskrifter generellt så när jag sedan exemplifierade utifrån Livias dominaperspektiv blev det en fin fortsättning och mitt under presentationen insåg jag att just då hade jag faktiskt väldigt roligt. Var innan lite nervös över att Ray Laurence skulle vara chair under sessionen, men han var positiv till mitt bidrag.

Dock blir jag alltid trött efter konferenser, speciellt av det här omfånget. Efter avslutningsmiddagen på Palace somnade jag som en sten och sov sedan nästan hela den tidiga tågresan ner till Lund. Väl framme kom fina, fina Åsa, Martin & Tage förbi som var på besök från Stockholm och även Åsa anslöt (tillsammans med sex små ljusblå krukor med guldkant, tack love!) och vi låg i soffan, åt bullar och pratade.

Inga kommentarer: