25 november 2009

Ämneskonferens

Hej från Uppsala! Imorgon börjar vår nationella ämneskonferens då alla AKS-forskare träffas för att presentera vad de för tillfället håller på med, prata om potentiella framtida samarbeten och helt enkelt träffas. Jag flög upp idag (förlåt naturen, men sinnes nog är det billigare att flyga än att åka tåg och jag slets mellan miljösamvete och vilja spara universitetet lite pengar och bestämde mig således för att flyga upp och åka tåg hem) och efter lite teknikstrul kunde vi landa i ett regnigt Stockholm. Roligt nog träffade jag Kristinas rara storasyster på planet, som fick mig att sakna darling K lite då de både är lika varandra uteseendemässigt och utrycksmässigt.

Väl framme i Uppsala hittade jag faktiskt till hotellet, vilket med tanke på min historia att alltid gå vilse i den eviga ungdomens stad är imponerande, även om jag hade registrerat i bakhuvudet var det låg senast jag var här och då gick förbi för att fika med Karin. Behövde varken ringa taxi eller Moa (darlingissima, du var min b-plan, går jag vilse kan jag alltid ringa Moa som kan guida mig med trygg röst) utan kunde lugnt och stillsamt checka in. Nu lyssnar jag på Elliott Smith och ska bestämma mig för vilken av mina nya böcker jag ska börja läsa; Karlstad Zoologiska av Hanna Hellqvist eller Svenska flicka av Liv Enqvist, om hur det är att arbeta som strippa i Rom.

5 kommentarer:

Kristina sa...

denna lilla värld! saknar dig med. puss!

MEE sa...

Naturligtvis skulle jag hjälpt till efter bästa förmåga, men låter jag någonsin lugn och trygg i telefonen? Drar snarare åt det hysteriska, i synnerhet om jag försöker beskriva vägen...

Ses i afton, pulcherrima!

Lovisa sa...

Okej, jag har för säkerhetsskull skaffat en karta tills ikväll...

M.R. sa...

Är det ensamsbarnsfreudianska felskrivningar som gör att du formulerar dig: "alla AKS-forskare träffas för att presentera vad de för tillfället håller på mig"??

Eller är det så att alla faktiskt håller på dig??

Lovisa sa...

Haha, nej, det var nog snarast en produkt av gårdagens trötthet. We're keeping up old decorum här!