17 november 2009

Rekapitulation

Kära bloggen, det har inte varit meningen att ignorera dig, det började med att jag förra veckan hade så mycket att skriva att jag inte hann och sedan började det kännas som när jag var liten och kände mig tvingad att skriva ikapp allt i min dagbok. Så känner jag lite fortfarande. Vi gör således en kort re-cap.

I tisdagskväll drack jag öl med Åsa, Per och Micke. I onsdags skrev jag klart ett FokusRom paper om graffiti och kände mig mer kulturrelativistisk än annars, ledde UL-kommittén och jobbade till tio på kvällen. I torsdags åt jag torsdagslunch med Carin och satt annars med min seminarietext innan sällskapet hade traditionell bubbelprovning (ja, vi har gjort det två gånger nu) hemma hos mig och Svanen fylldes av champagnekorkar och fjorton stabila brudar. I fredags satt jag i Universitetsstyrelse hela dagen och har nästan fått ett tillfredsställande svar på att innovation inte är liktydigt med tredje uppgiften (samt fick skinksallad som vegetariskt alternativ, spännande i sig men fristående från styrelsearbetet). På kvällen åkte jag till Rasoir för att träffa mina fina gamla korridorare Jim, Therese, Johanna och Daniel. I lördags skrev jag klart seminarietexten, då var klockan halv elva på kvällen och jag hade blivit blind för mina egna ord och var tvungen att ringa och be pappa läsa igenom allt. Den som säger att familjebakgrund inte har någon betydelse för högre studier har fel. I söndags åt jag söndagsmiddag med Petter och Micke och älskade konceptet eftersom det alltid får mig att tänka på mormor, farmor och familjen. Igår utnyttjade jag det faktum att jag har förtroendearbetstid och tog sovmorgon med sällskap som kompensation för allt jobb i helgen. Sedan gick jag och lyssnade på när vår gästföreläsare prof. Parker från Oxford talade om grekisk religion och därefter var det trevlig eftersits då det bland annat pratades om mitt och Isaks kombinerade seminarium, hockey och om man kan publicera en enda mening om den bara är tillräckligt bra.

Och ja just det ja, jag har även vaccinerat mig. Hade förberett mig genom att bära upp alla flyttkartonger som Tina ska få låna från källaren ifall min arm skulle bli obrukbar och var där strax efter nio i söndags för att hinna bli frisk så fort som möjlig, seminarietexten var inskickad ifall jag skulle däcka av feber och Petter och Micke förvarnade om att jag kanske var tvungen att ställa in middagen med kort varsel och jag hade nästan bestämt vilka böcker jag skulle läsa och vilken glass jag skulle äta när jag blev sjuk men allt som hände var att det stramade lite kring området där nålen gick in. Det gör det fortfarande, men inget mer dramatiskt har hänt, mer än att jag blandade ihop mina armar och hade ett tag ont i höger. Note to self: måste bli bättre på höger och vänster och smidigare på att söka sympatier.

Inga kommentarer: