01 november 2009

Into decadence with elegance

Sweetest blogg, nu är jag hemma igen efter en helg som började med aw och cosmo i Lund och som avslutades hemma hos Lina ikväll, med halloweenkakor galore och en vän som också har börjat bete sig som en kvinna med skenande biologisk klocka, men som tickar efter hund istället för barn precis som min.

Däremellan ägnades tiden åt vernissage på Dunkers och deras nya spännande och roliga utställning på det ytterst passande temat Dekadens tillsammans med Emchen. Vi åkte sedan från Helsingborg till Malmö för att byta om, piffa och dricka bubbel och lagom tills dess att jag satte på mig mitt nya fantastiska pärlhalsband med rader av svarta pärlor började jag glömma att fota. Istället hoppade vi vid midnatt in i en taxi och åkte till Neostalgia på Deep där vi drack mer bubbel och dansade till halv fem på morgon tillsammans med favoriter som Micke, Carin, Ida, Anders och Emelie.

Igår var jag kvar i Malmö, sov ganska mycket, kvällspromenerade, åt pizza och somnade i knä. Fint. Och idag hälsade jag som sagt på Lina och är nu åter hemma, ska tvätta håret och sedan sova.




Inga kommentarer: