23 november 2009

Olika planer

Presentationen blev klar, och jag har även hunnit med att gå på en dragning om det nya projektet då alla historiefilosofiska institutioner ska flytta samman vilket nog inte bara kan bli riktigt bra rent vetenskapligt och socialt, utan även arkitekturmässigt i gamla Zoologen som får nya tillbyggnader. Jag som alltid älskar att höra hur man har tänkt med olika konstruktioner (brukar pumpa arkitektkusin Suss på detta regelbundet) njöt under Mats Whites genomgång. Dock smet jag lite tidigare för att hinna till möte med kommittéordförandekollegiet för att diskutera frågan om avgifter för studenter utanför EU. Alldeles bortsett från hur principiellt fel jag tycker det är kan jag inte med all vilja i världen förstå hur det rent administrativt ska gå att lösa till 2011 då det ska införas. Stipendiesystem - för vilka, av vilka pengar? De länder vi prioriterar biståndsmässigt? Ska man kunna söka alla utbildningar? Om full kostnadstäckning ska tas ut, ska studenter med handikapp då få betala extra för stödfunktioner?

Mina planer hann också ändras under eftermiddagen, då jag missar två tillfällen under kursen i pedagogik kommer jag istället att få gå den till våren. Tråkigt, för jag hade sett framemot att få göra det nu, men kanske bra ändå då det är tokfulltupp några veckor framöver.

Inga kommentarer: