16 augusti 2009

Tillbaka

Hej igen bloggen. Nu är jag hemma. Efter en vecka fylld av familjeliv, båtliv, palmer, pooler, granizados, cervezas con limón, uteserveringar, matroser, sköldpaddor och romerska ruiner. Ni vet hur man har behov av olika länder och städer (mitt brittiska fix, mitt Berlinfix uzw). Spanien är inte Italien och Cartagena är inte Rom, men mitt behov av Medelhav har för tillfället stillats. Visst hade jag gärna ägnat ytterligare ett par veckor åt att läsa bort dagarna vid havet och på kvällarna känna dess bris på uteserveringar, men jag känner ändå en liten, men tydlig, pepp inför att börja jobba imorgon. Känslan av den första skoldagen. Jag har lagt fram kläder till mig själv. Och så är det skönt att vara hemma i Svanen igen och tillbaka hos de jag saknat.

Har knappt öppnat min kalender på fyra veckor men insåg ikväll att jag är dubbelbokad imorgon. En måndag klockan fem i augusti. Hej hösten, du kommer vara intensiv, eller hur?

Om jag ska hinna sova mina åtta timmar i natt måste jag börja nu. Men jag lovar många inlägg om resan.

Inga kommentarer: