05 augusti 2009

Charmig

Igår hade jag en lat semesterdag, ber om ursäkt för bristen på blog stuff, sov tio timmar, läste en halv deckare, plockade svamp och bakade snittar med blåbär och lime.

Idag åkte jag, mamma & moster på utflykt. Först lite outletshopping där jag hittade ett par frökenskor från Bronx för 98 kronor och kände mig mycket nöjd och sedan vidare till Havsverk där bland annat mamma ställer ut. Vi tittade på konsthantverk, åt äggost (very Bohuslän) och jag kunde inte hejda mig från att råka kommentera (mental note to self: måste ha större överseende med människors språkliga brister) en av hantverkarnas företagsnamn som inte tog hänsyn till den latinska kongruensläran. Men jag tycker inte att man ska sparka på döda språk som ligger.

1 kommentar:

Minerva sa...

Vad hette företaget?