31 augusti 2009

Spontanpresent

Jag satt och läste om skulpturer i det offentliga romerska rummet när Sofia kom förbi med en spontanpresent: en undulatbok hon korrekturläst! Så nu läser jag istället om full circular tofsmutation.

Det är så mysigt att ha djur hemma, bara att börja dagen med att väcka dem (för att inte tala om hur söta nyvakna undulater är) och ge dem mat och vatten känns bra. Jag har insett att jag behöver ha ett djur i mitt liv och bestämt mig för att våga prioritera det tid- och livsmässigt. Så i sommar hoppas jag att få ta hem en valp. Vet ni hur varm man blir i magen av att tänka på det?

5 kommentarer:

Lina sa...

oj! grattis!

Sofia sa...

Fantastiskt Lovisa! Jag stödjer ditt beslut helhjärtat!!! Vi får prata närmre om det här någon dag!
Kram

Lovisa sa...

Lina: tack!

Sofia: jag pratar gärna väldigt mycket mer om det här!

Kram!

PK sa...

Varm som nyponsoppa!

Lovisa sa...

PK: mmm.