05 augusti 2009

Men Gud. Orka.

I måndags ägnade jag förmiddagen åt att gå på stan och bland annat köpa en present till Baby Hjördis som fyllde ett år. På önskelistan stod en ryggsäck och jag var först inne på en mini-kånken men då storasyster har en med ballt tryck fastnade jag istället för en med Pippi på. Vet ju att flickor som växer upp med rött hår och en förkärlek för djur kan behöva förebilder. Suss berättade att hon först nu inser varför jag aldrig klär mig i orange eller rött, efter att ha fått kläder i de nyanserna i present till Hjördis av välmenande människor och oavsiktligt råkat skratta åt sitt barn.

Dagens mys med patriarkala strukturer skedde inne på Clas Ohlsson där jag skulle köpa en centrumborr. Då jag hade bråttom och inte orkade leta igenom alla oändliga hyllor med borr frågade jag en av säljarna, en typ trettioårig kille i chinos, var de fanns. Då lade han huvudet på sned och frågade om jag visste hur de ser ut.

Nej. Jag vaknade imorse och tänkte att mmm en 34 mm centrumborr har jag ingen aning om vad det är, men kanske ska jag ändå okynnesshoppa mig en sådan idag.

Herregud.

Efter att ha lugnat mig åkte jag ut till Öckerö för kalas, iförd ballerinakjol och guldtights (barnkalasstilen det nya svarta). Måndagens släktsnackis var att morbror gått i pension, skaffat jeans från Cheap monday och randiga strumpor

På kvällen åkte vi ut till landet igen och här är jag nu.

Inga kommentarer: