18 augusti 2009

Min inre Ernst och jag

Idag har jag under förmiddagen administrerat mig själv (tusen papper), lunchen ägnades åt genomgång av den pedagogiska verksamheten inom Lunds universitet (som är svår, vet inte hur många gånger jag har suttit i Lärarförslagsnämnden och önskat tydliga sätt att mäta pedagogisk meritering som inte innebär att man bara räknar undervisningstimmar. Sedan började jag själv undervisa, utan att ha fått pedagogisk utbildning, förlåt eldsjälen inom mig, jag ska kompensera det nu i höst genom att gå den kurs som krävs) och eftermiddagen åt att försjunka i litteraturen. Maria gick förbi och sa att jag liknade en installation, men även om det var snällt sagt var det nog snarare ett tecken på att jag måste börja sitta riktigt på stolar, inte halvligga med fötterna på fönsterkarmen och skriva på tangentbordet från sidan.

Ikväll fick jag ett husmoderligt höstryck och har lagat linssoppa, grönsaker i ugn, stekt quorn och bakat morotsbröd med linfrö, det mesta smaksatt med kryddor från vår lilla odling på gården. Lunchlådor!

Inga kommentarer: