25 augusti 2009

Gladblogg

Hej från Uppsala. Hämtade mappen imorse, som låg på kopiatorn där jag glömt den, hoppade på flygbussen till Sturup, läste noveller ur Ingen hör hemma här mer än du vilket förstärkte min crush på Miranda July, landade i Stockholm, det var sol, fortsatte till Uppsala, lämnade av saker på hotellet och lunchade sedan med kära Moa och Erika.

I eftermiddags har jag suttit i möte om samordningen av forskarutbildningen i antikhistoria nationellt, en fråga jag brinner extra för. Som ensam antikdoktorand i Lund (mina fellow doktorande på Institutionen är alla fantastiska kollegor, men vi ägnar oss åt väldigt olika saker. Eller, mina saker är väldigt olika deras) men med nära vänner, både professionellt och privat, som just Moa och Erika, vid de andra institutionerna i landet vet jag hur viktigt det är, och att samarbete och nätverk faktiskt kräver en samordning och arbete. Mötet idag kändes konstruktivt och bra vilket glädjer mig.

Dagen avslutades med en fantastisk middag (det pågår en orgie i min mun sade en icke namngiven kollega) och nu ligger jag i hotellsängen och ska strax sova, betydligt mindre kinkig än igår.

2 kommentarer:

ChW sa...

Å, har du också en crush på Miranda July? Då är vi två!

Lovisa sa...

Oh ja! Roligt att vi är två!