18 augusti 2009

Men fortsättningen blev bättre

Efter att ha fortsatt att arbeta på eftermiddagen, inklusive den obligatoriska institutionsfikan, gick jag, Åsa, Michaela och Ulla på den stadsvandring som ingick i Ullas trettioårspresent som bestod av presentkort på allt från ta-med kaffe, lunch och bio till en visning av Lunds bakgårdar. Speciellt de privata man annars inte har tillträde till var roliga att få se, även om jag och Åsa kvävde vissa dryga kommentarer (akantus introducerades inte som typisk växt inom arkitekturen först under barocken, snälla) innan vi gick vidare hem till Petter där vi ägnade kvällen åt att dricka portugisiskt rödvin han tagit med sig hem från semestern och prata om allt som hänt de senaste fyra veckorna.

Den lite sorgliga dagen fick ett fint avslut då ett nytt litet kusinbarn föddes - välkommen Albert! Och på dörrmattan när jag kom hem låg ett kort från Lena som tackade för möhippan och för att Johan hade en så fin kusin. Så många vackra människor jag har runt mig, tack.

Inga kommentarer: