30 augusti 2009

Multitasking

Förlåt bloggen, men jag har inte hunnit. I fredags multitaskade jag som om det inte fanns någon morgondag. Eller, det var just därför jag gjorde det, men ni fattar. Alltid när det är mycket att göra börjar jag tidigt för jag vet hur dåligt jag mår av att jobba sent på kvällen. Så vid sextiden på morgonen började jag arbeta med teateradministrationen, sedan forskningen, gick på Brennerföreläsning, fantastiska Elisabeth har lett arbetet med att ordna ett stort symposium om Elisabeth Brenner som var imponerande brett med bidrag från många discipliner, städade för att kunna ha gäster på kvällen, skrev tal, välkomnade undulaterna Belle & Sebastian för en veckas kollo i Svanen medan Linda & Jonas är på Island, de lyste upp en stressig dag tillsammans med kaffe med Micke, korrespondans med min ständiga partner in crime, Moissima, darling PK som handlade åt mig när jag inte hann och Carin som tog fel på tiden, kom en timme före och drack cava. Och hej Thomas, det var fint att springa på dig!

På kvällen var det dags för ett av sällskapets årliga aktiviteter, när den var avslutad grillade vi under tak i ösregnet, åt mat, drack vin och hade det allmänt härligt. Kvällen avslutades med att PK satt och höll mig sällskap i köket medan jag diskade innan jag somnade vid två för att sedan återigen gå upp klockan sex för att åka till Göteborg. Men det var av en betydligt trevligare anledning.