24 augusti 2009

Is this the light of a new day dawning? A future bright that you can walk in? No it's just another Monday morning. Do it all over again oh baby.

Hej måndag. Ägnar mig just nu åt avancerad multitasking men min ambition hindras i viss mån av korta poster / böcker som inte finns / böcker som finns med inte går att beställa / böcker som är beställda men aldrig kommer osv. osv. När jag inte svär över det och krismailar Marie, vår bibliotekarie och min klippa, uppdaterar jag min studieplan (dvs. det dokument som beskriver vad jag förväntas göra varje termin) för hand eftersom formuläret bara tillåter en skriva in typ två rader under varje punkt. Och jag gör mer än två rader. Mitt i det arbetet visade det sig att man bara behöver uppdatera en gång om året, inte varje termin. Men nu när allt ändå är planerat kan jag lika gärna fylla i ett nytt dokument. /Teacher's pet med indiekomplex.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag låter istället blankettens utformning forma mina handlingar; jag ser till att inte utföra mer arbete per år än att det går att sammanfatta på två rader.

Lovisa sa...

Bra där, jag borde också börja jobba så.