04 augusti 2009

Lenas möhippa eller Ska det vara en liten gaddning?

Lena är alltså min snart via Johan ingifta kusin (ja, jag vet att man normalt inte gifter in kusiner, men i min familj gör vi det) som i lördags överraskades av att det började ringa i en främmande väska under sängen. Då hon älskar Tabita i Mia & Klara låg det en sådan outfit i väskan som hon fick sätta på sig och åka in till Linnéplatsen för att träffa oss andra för frukost på mysiga Ethels. Förutom Suss hade jag knappt träffat några av hennes vänner men de visade sig vara supertrevliga. Efter en lång frukost fortsatte vi vidare till Örgryte där jag och Suss serverade drinkar. Lena retas då och då med oss för den stadsdel vi är uppvuxna i och framhåller att hon bor i ghettot (ghetto being Axel Dahlströms torg) och fick därmed, i Tabitaoutfit, ge bort pins med trycket I love the ghetto till förbipasserande Örgrytebor innan vi åkte till Angered för att först äta lunch och sedan boxas. Roligt nog tog instruktörerna det hela på stort allvar och istället för att ge oss en flamsig möhippegenomgång fick vi fascistuppvärma ala högstadiet innan vi fick börja boxas. Generellt sätt är jag lätt skeptisk till sporter som går ut på att slåss, men samtidigt var det schysst träning, både styrka och koordination. Dock kan jag ju inte ta instruktioner som går ut på att använda vänster eller höger arm så det ledde ibland till överraskningseffekter för motståndaren. När vi var genomsvettiga, ombytta och klara och Lena hade faketatuerat lite åkte vi till en sommarstuga vid Anten, en stor sjö norr om Alingsås, för bad, grill, vin och häng och till sist översovning. Himla mys.


Inga kommentarer: