07 september 2008

Stim

Väcktes imorse (vid en tidpunkt då jag eventuellt borde ha varit vaken) av Petter och orden hur mycket smör har du i dina biscotti? Gjorde mig i ordning, packade ner mina skivor med italienska hits och åkte sedan hem till födelsedagsbarnet vars nya espressobryggare hade anlänt. Jag och Johannes fick en snabbkurs i hur den fungerade så att vi kunde hjälpa till att göra kaffe åt alla gäster på kalaset.

Ägnade sedan sex timmar åt att prata med alla trevliga, fika och dricka för mycket kaffe. Promenerade av mig det värsta koffeinruset med Johanna men är fortfarande lite sockerstimmig. Ska försöka fokusera på uppstyrning av ett par saker inför veckan och sedan sova.

Min favorit

2 kommentarer:

MEE sa...

Vilken otroligt fint komponerad bild, det röda i kannan fångar upp rutorna i den ena handduken, och den andra får ett grönt eko i assietterna, och därtill en snygg lutande linje genom det hela. Wow.

Har f.ö skaffat en luftmadrass. 'Cause you're worth it...

Lovisa sa...

Tack, även om det är Petters kök som ska ta åt sig av äran.

Åh, nu blir jag rörd! Ser som sagt mycket framemot helgen!