30 september 2008

Slutet på början

Imorse var jag tillbaka där allting började, på Historiska Institutionen, där jag lärde mig vad universitetsstudier egentligen är för något, lärde mig läsa fornsvenska och teoretisk litteratur, satt i min första styrelse, där Triumviratet bildades och jag förutom Emma och Jonas lärde känna Thomas, Tobbe, Gustav, Jakob, Emma O och Marie.

Fick handledarens välsignelse att lägga fram uppsatsen så fort en seminarietid blir ledig och kan således snart lägga den bakom mig och fortsätta fokusera på antiken, dit allting ledde.

6 kommentarer:

Kristina sa...

Grattis till det. Vad skönt för dig. Snart ingen mer skinfäll. Men desto mer iskrifter, eller? Kram

Lovisa sa...

Ja, det känns bra. Har en hel del korr att fixa, men sen så! Kram!

Linda sa...

Grattis och hurra!
(Iskrifter - börjar du nagga in på mitt fält med istider och glaciärer nu? (förlåt Kristina))

Unknown sa...

Och allt är mycket, mycket vackert!

Lovisa sa...

Åtminstone är det förhoppningsvis det efter torsdag nästa vecka...

Unknown sa...

Någon som tvivlar? Någon? Nä, trodde väl inte det heller.