03 september 2008

Salve iterum skulptursamling!

Inledde dagen, efter en kort sväng förbi UB och PK för avlämnande av böcker, med styrelsemöte på Historiska Museet. Det är en av mina favoritstyrelser att sitta i framförallt för att jag blir så glad av optimistisk humaniora som inte tycker synd om sig själv från höga hästar. Museet har nu förvandlats från en sluten samling till ett offentligt rum och arbetet ligger till och med före den strategiska planen. Efter mötet fick jag en förhandsvisning av fjärde våningen och trots att mitt hjärta brast en smula när den antika skulptursamlingen nedmonterades från Classicum så har den fått en fantastisk ny sal; ljusblå med överljus och rosettfönster, som gör den verklig rättvisa.

Åt sedan lunch med PK och Lina, repeterade syntax och gick sedan till jobbet. Ikväll är jag för första gången den här veckan hemma före nio (inte med stor marginal, men ändå) och softar nu i pyjamas.

Inga kommentarer: