05 september 2008

Men verbstammen måste förstås och ej blott mekansikt inläras

Idag var andra halvan av Team PK & PK på Campus Helltown och jag var själv på UB där jag tillbringade hela dagen (inget jobb ikväll). Har bestämt mig för att verkligen gå igenom allt grundligt och hur mycket modern pedagogik man än blandar in går det inte, tyvärr, att bortse från det faktum att man måste lära en hel massa mekaniskt utantill innan man kan leka loss med syntax. Så idag har jag helt enkelt sett efter så att jag verkligen kan det; glasartad blick och ett tyst mummel. Eventuellt kan jag ha givit ett visst religiöst intryck.

Träffade min Romkursare Sascha som har flyttat från Köpenhamn till Malmö och LU och så fick jag koncis uppmuntran från bra håll vilket gladde mig.

Vid stängning lämnade jag och ett fåtal andra entusiaster biblioteket och ikväll har jag hängt med pyjamas, B&J och film och vilat mig i form inför helgen.

Inga kommentarer: