15 september 2008

Gaudeamus!

Åkte som sagt norrut i fredags på ett soligt tåg; läste Martina Lowden, lyssnade på Nina Simone, sov. Lunchade i Stockholm och åkte sedan vidare till Uppsala. Där stod det, återigen, klart att kombinationen jag, Moa och lokalsinne är dömd att misslyckas. Gillar verkligen Uppsala, men om inte staden införskaffar en översiktskarta över lokaltrafiken kan jag inte se att vi har någon långvarig framtid tillsammans. Despoåkte istället taxi och hetsbytte om hos darlingissima innan en fantastiskt trevlig middag väntade (kunde exempelvis diskutera latin med mina fem närmsta bordsgrannar, det händer inte jätteofta) vilken följdes av dans och umgänge med flera av mina Uppsalafavoriter.

Nästa morgon visade Moa prov på sina beundransvärda värdinneegenskaper (och jag på mina dito att kunna sova mig igenom en smärre naturkatastrof och därmed missa städningen samt att ogärna vilja lämna min pyjamas) genom att ha ordnat brunch, under vilken Uppsalas gangstaliv diskuterade av the spanisspeaking side of Luthagen. Verkar som de lever ett hårt liv däruppe.

Efter brunchen träffade jag Ragnar och kära Erika för fika innan min partyturné fortsatte mot Stockholm.


Festföremålet blundar visserligen, men är i övrigt fullständigt bedårande.

Inga kommentarer: