02 september 2008

Och så känner vi in rummet

Kickstartade dagen med att springa in i Åsa och bli jätteglad. Sedan satt jag och PK, som var tillbaka från Helltown, och pluggade till fyra då jag började jobba. Förutom lite random administration fick jag även hoppa in som ledare för en teatergrupp (det stod mellan den och en grupp musikalbarn och ni kan ju själva tänka er resultatet av att jag försöker lära ett gäng kids att sjunga, herregud).

Det var riktigt roligt, vi improviserade i ett par timmar och förutom att jag aldrig kommer att komma i närheten av min dramalärares storhet (med på topplistan över människor som påverkat mig mest) så kändes det bra. Johanna kommenterade att rollen klädde mig. Dagens look: svarta kläder, rött hår, stora smycken. Jag ser verkligen ut som en dramalärare?!?

Efter jobbet åt jag en sen middag med Karin, samma Karin som jag ska lämna över mina små adepter till om en månad. Detta tempo jag håller nu gör att jag är ännu kvällströttare än normalt så vi hann inte riktigt maratonprata, men det kommer bli tid för det framöver. Och jag är glad över min stenhuggna dygnsrytm som hindrar mig från att ta ut mig helt.

Och apropå den ska jag sova nu. Sweet dreams!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vaknade imorse tokpeppad! Karin-Kulturtant, ååå, jag får göra klyshiga presentationsövningar också och jag älskar det! haha! Maratonprat en annan dag, jag gick hem och insåg att jag är tokförkyld och kollade älskningsprogrammet So you think you can dance (bäst efter Project Runway som jag saknar så).

Tack för förtroendet, det här blir skitbra!

Lovisa sa...

Åh vad kul att du är pepp, det kommer bli bra det här även om jag nog kommer sakna mina små lamm när jag väl släpper dem. :)