08 september 2008

Mihi libet

Har haft en fin måndag. Inledde dagen med en tidig grötfrukost innan jag cyklade till jobbet i solen och var där till tiotiden då jag fortsatte till UB. Team PK har nu börjat boka grupprum så vi tanter slipper störiga medbesökare och kan läsa, äta biscotti och dricka kaffe i fred. Ni vet hur det är när man uppnår en viss ålder. Översatte och pendlade mellan att uppfyllas av känslan av att förstå och att betvivla min förmåga att ens kunna identifiera satsens subjekt.

På eftermiddagen träffade jag min fantastiska Åsa för kaffe som sedan blev champagne på Grand. Ens måndagar blir så härliga som man gör dem.

Nu sitter jag här, lyssnar på Nina Simone, ser Mia och Klara vinna Kristallens humorpris i stereo med min MCA-sis, fixar lite med bloggen och känner mig allmänt nöjd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, snygging! :-) Blir kul att ses på lör!
Kramar/Erika

Lovisa sa...

Tack raring! Ser så framemot att se dig! Kram.