24 juni 2008

Principer

Jag är verkligen världens sämsta på att packa, mest för att jag alltid vill ha med mig allt. Principen inför hemresan var: skicka hem böcker (nu rymde den största kartongen bara 10 kg, men det lättade lite) och boka 40 kg bagage (kostar bara 6 euro om man flyger med Sterling, mycket bra). Tyvärr har jag bara med mig en stor och en halvstor väska vilka nu är fullpackade (de kan väl inte väga mer än 40 kg, kan de?) så om jag ska få med mig allt måste jag få lov att ha ett stort och, euhm leopardmönstrat, handbagage. Är trots allt ganska förvånad att jag inte hade mer saker, jag har ändå tillbringat tre månader här. Okej att jag eventuellt lite ångrar köp av stor ljusblå blomstergirland, men annars är det inte så överdrivet. Och att behöva bära runt på mycket handbagage gör ju att jag inte kommer orka flygplatsshoppa. Ibland är jag bara så genomtänkt.

Inga kommentarer: