26 juni 2008

Hemma igen, med väskarm

Nu är jag hemma igen. Trots 10 hemskickade kilon checkade jag igår in ytterligare 49 (please kill me, kill me now) stycken innan jag boardade för hemfärd. 

Det var svalt när jag kom till Lund, sådär svalt på riktigt och inte bara mindre varmt som en italiensk kväll, det var så grönt överallt och jag insåg, efter att ha levt lite mer asketiskt, hur hysteriskt mycket saker jag har. Orkade inte packa upp, gick och handlade lite, råkade av gammal vana säga grazie när någon höll upp dörren och insåg att mitt internet inte funkade då jag har haft annat nätverk i Rom. Lade mig istället på min soffa, läste och kände mig ganska nöjd. Och glad för fina kort jag fått (Annchen - jag finner heller inga ord för frimärket, det är ganska så bisarrt) och den fantastiska presenten från Kristina som sovit några nätter hos mig när jag varit borta. 

Nu är jag utlokaliserad för att kunna maila IT-ansvarige (denna ironi) och ska snart äta lunch med darling Marie och få en uppdatering om allt som hänt sen sist. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem! Härligt att ha dig i Sverige igen och givetvis lyxfika! Vykortet är ljuvligt!

Lovisa sa...

Tack! Ska vi kanske ses i början av nästa vecka? Åker upp till Västkusten på onsdag eller torsdag.