14 juli 2009

Tisdag

Idag har jag läst vidare, när det blev för kvavt på kontoret förflyttade jag mig ut i Botan, under fikonträdet som växer precis utanför. Är av uppenbara antikhistoriska och livianska skäl oerhört nöjd med att ha ett sådan växandes mot kontorsväggen, tillsammans med vinrankor. Visste ni förresten att Livia har fått en fikonsort uppkallad efter sig redan under antiken? Blev dock oförtjänt utskälld av en kvinna för att 1) botanikerna var tillfälligt ute i växthusen 2) jag inte kunde identifiera hennes kvist i deras ställe. Övervägde ett tag att säga att det var lager och återberätta innehållet i den artikel om sådana och deras symbolik som jag just läst, men lät bli eftersom det dels hade varit elakt, dels var uppenbart att det inte var lager hon vispade mig i ansiktet med utan mer ett random ogräs, typ Gråbo. Vilket jag inte heller vågade föreslå.

När jag kom hem hittade jag ett litet paket från mamma, med avsändaren just enbart mamma, innehållandes ett brev med broderade illustrationer (very min mamma) och ett ekologiskt solstift för läpparna med färg, så att du använder det. Även darling Petter hade lämnat presenter åt mig på köksbordet, efter att ha hittat dem och fått ett lätt skrattanfall har jag haft kvalitetstid med mig själv och lägenheten, eller Lovisatid som Carin skulle ha sagt.

Inga kommentarer: