16 juli 2009

All good in the hood

Har smygstartat semestern idag. Efter att faktiskt ha läst lite artiklar medan jag tvättade imorse lade jag dem åt sidan när Carin kom med takeaway för att äta den numera traditionella torsdagslunchen på min gård. Älskar att ha en gård att hänga på. Fick en jättefin överraskningspresent i form av en svagt ljusblå festsjal, fab!

Därefter gick jag till Stortorget och träffade Sofia över en islatte och innan hon kom hann jag sitta och tänka lite. På att jag i det stora hela är väldigt nöjd med mitt liv, på att det känns som om det här är en väldigt bra sommar och att det beror på olika saker men inte minst på att jag har blivit bättre på att hantera solen och inte vill gå och lägga mig under en luftkonditionering så fort den skiner och så tänkte jag på hösten, på att det kommer att vara mycket då, på hur jag ska hantera det för att må så bra som möjligt och på peppen jag ändå känner inför den. Trots allt är vintern min bästa tid.

Ikväll kommer Bella bellissima hit på lite bubbel. Vi har pratat om det ungefär hur länge som helst och det ska bli så roligt att det äntligen blir av och att vi får tid att verkligen prata, annars ses vi mest i mingelsammanhang.

Och imorgon börjar mitt livs första betalda semester.

Inga kommentarer: