14 juli 2009

Literal video versions är fortsatt roligt

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hallå. jag försöker skriva en avhandling här.

Lovisa sa...

Jag med. Och du märker ju hur bra det går.

Unknown sa...

Tur att det finns genvägar:
http://www.phdcomics.com/comics/archive.php?comicid=1121

Lovisa sa...

Fantastisk, ska från och med nu alltid använda.

Lovisa sa...

Eller ja, jag använder redan nu något liknande.

Unknown sa...

På min kontorsdörr har jag en utskrift där förbipasserande kan roa sig med att fylla i. Det färdiga resultatet går direkt till avhandlingen. På så sätt slipper jag till och med fylla i genvägen.

Lovisa sa...

Praktiskt. Eventuellt borde man sätta upp hela avhandlingen att fylla i på dörren så man kunde få Facebooka i lugn och ro.

Unknown sa...

genialt. Man kan sträcka sig till att precisera ett ämne och några kapitelrubriker och sedan lämna det i kompetentare händer. Och skiter sig allt så tar man ut sin doktorstitel på Konstfak.

Unknown sa...

"Och skiter sig allt så tar man ut sin doktorstitel på konstfak" kanske skulle bli en bra statusuppdatering på facebook...

Lovisa sa...

Eller kallar sig etnolog som jag elitistisk brukar tänka. Alternativet för dig skulle ju annars kunna vara att bli en sån hantverksdoktorand som ni också har inom ämnet.

Unknown sa...

Oh, hantverksdoktoranderna. hade jag precis förträngt. en sådan ska få ta över mitt rum när jag är i rom. Ska ställa en påse kattsand i ena hörnet.

Lovisa sa...

Annars kan du göra det överdrivet mysigt typ "jag har lagt fram lite sandpapper åt dig så att du verkligen ska trivas."

Unknown sa...

Blir en spackel-slev för han sysslar med puts.