30 juli 2009

Det är ju så det är

I måndags träffade jag min förra korridorare Joanna som var i Skåne på semester och hade åkt in från Ystad för lunch, alltid lika trevligt att ses även om det inte blir så ofta nu när vi bor i olika städer.

På eftermiddagen försökte jag reda upp alla mail och kallelser jag inte svarat på (semester utan kalender verkar härligare och mer stressbefriande än vad man tror) och träffade sedan darling Åsa på Stortorget för öl och uppdatering och för att reda ut alla dessa olika känslor tills Åsa sa älskling, du är tjugofem och det är sommar vilket är det bästa rådet hittills, det lever jag efter nu.

Fick även en helt fantastisk present då Åsa känner min förtjusning i marinromantik. Hon hade klippt ut en bild på sailor med en storstad i bakgrunden och ramat in, givetvis i guldram. Lätt sängbordsplacering på den!

Inga kommentarer: