30 juli 2009

Nationalromantik

I fredags lämnade jag alltså Stockholm för Rättvik, sällskapade på tåget med Kristina, Linus och Rikard och väl framme anslöt Sofia, Alex och Mia. Vi bodde i små söta campingstugor uppkallade efter fåglar (jag och Mia bodde i Hägern, älskar Kristinas blick när hon trodde att jag döpte alla mina bostäder efter fåglar). Fredag eftermiddag ägnade vi åt oss att göra Rättvik:


Vi promenerar vid Siljan, ön i bakgrunden simmade jag och Rikard runt.

Bor man på en camping måste man spela minigolf


Jag och Sofia tog på oss mammarollen; förde protokoll och drack rosé ur plastmuggar.

Kristina är rätt hård.

Den här killen är en symbol för Rättvik, som man kan dela sina mer svartsynta sidor med.


Vi bondade.


Kristina: oh, jag plutar precis som du.
Jag: va, fotomin, jag?

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Puss tillbaka baby!

Linda sa...

Jag är stolt över att ha så hårda vänner! Kanske att Kristina tittat lite väl djupt i Jack Daniels-flaskan där bakom mörksuggan ;-)
Puss!

Lovisa sa...

Jag tycker ändå att vi höll ställningarna rätt bra! Tack för att ha introducerat oss till Rättvik! Puss.