30 juli 2009

Framme

Igår tog jag tåget (tåg, veckans vana) till Göteborg, sov i kapp nattens delvis uteblivna sömn mellan Hässleholm och Falkenberg, fortsatte direkt till Stenungsund och sedan vidare hit till Orust. Och här är jag nu och har ägnat dagen åt saker jag tycker om. Min familj och släkt. Arbeta i trädgården med pappa. Skratta med kusinerna. Gulla med kusinbarnen. Läsa bok när det åskar ute och strömmen går. Inte bry sig om regnet utan bada ändå eftersom vattnet blir friskare och högre då. Se på Ernst. Och äta pannkakor som pappa alltid steker när jag kommer. Jag är inte jättedålig på att laga mat, men pannkakor kan jag inte göra. Det är därför den maträtt jag blir gladast när någon gör till mig, som pappa, Suss när jag kommer till Öckerö eller Johanna när vi bodde tillsammans. Stek mig pannkakor and I am all yours.

Inga kommentarer: