03 juli 2008

Rom - Lund - Göteborg - Orust

Sprang in i ungefär hela LUS när jag skulle träffa Petter, mycket trevligt men lätt absurt att se alla här i Göteborg. Fikade sedan med Petter, pratade, drack milkshakes, pratade mer och vinkade slutligen av honom vid bussen till Lysekil. Ännu ett fint återseende.

Nu har jag skickat mina bästa Romtips (denna ständigt växande lista) till Birgitta och skrivit till Heather och ja, jag saknart. Men när jag skulle ta fram mitt spårvangskort ur fodralet där jag har mina kollektivtrafikkort insåg jag att jag helt självklart hade lagt oanvända metrobiljetter brevid mitt Skånetrafikenkort och blev nästan lite rörd av mig själv. Och imorgon åker jag till Orust som ju trots allt är bästa platsen på jorden så det mesta är bra. Det enda som förvirrar mig är att jag ikväll, av alla artister, har intensivlyssnat på Orup?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ungefär 2.45 in i det här klippet finns något som borde passa dig:
http://youtube.com/watch?v=BX3qgULW3_s

Det är Galenskaparnas parodi på Melodifestivalen, och låten är "Om du vart en möbel" med den folkkära artisten Orust. Bättre än Orup!

Lovisa sa...

Haha, mycket fantastisk, man måste älska Göteborgshumorn!

svenske floyd sa...

De där tipsen om Rom, finns de att läsa någonstans? Det dröjer nog länge innan jag kommer till Rom igen, men nyfiken är man ju alltid.

Lovisa sa...

Absolut, då jag ganska ofta får frågan har jag börjat spara dem och anpassar efter frågeställaren. Om du vill skickar jag gärna!

svenske floyd sa...

Åh, inte behöver du anpassa efter mig, jag läser gärna dina egna bästa, men när jag frågade så trodde jag att den nämnda Birgitta hade något slags florilegium romanum som du bidrog till. Jag föreslår att du slänger iväg dina tips i form av bloggposter, i lämpligt format och tempo!

Lovisa sa...

Nej, det rörde sig mer om mina tips till en glad förstagångsresenär - men fler tips kommer här på bloggen, även om de kanske dröjer tills dess jag återvänder.

svenske floyd sa...

Ja jag ser fram mot det. Du har ju redan en bra rubrik till ett inlägg dådå: Roma con gioia - la prima volta!

Lovisa sa...

Haha, helt sant!