18 juli 2008

Ett dygn

Åkte tidigt igår in till Götet. Skulle vinka av faster vid tåget och drack i väntan på henne kaffe på centralen medan jag läste senaste Hennes i vilken darling Charlotte är intervjuad och bland annat tipsar om sin favoritblogg, vilket råkar vara ingen mindre än denna, och när jag satt där och kände mig allmänt kärleksfull mot sis såg jag två välbekanta ansikten - Anna och Gianfranco som jag inte har sett sedan Rom! Vi hann med en fika och Italienprat innan de skulle vidare västerut, Gianfranco med övertygelsen om att Sverige är världens minsta land.

Gick sedan till UB och KTB och lånade tunga böcker och köpte några lätta skönlitterära innan jag svängde förbi lägenheten. Därefter gick jag och Suss och såg Mamma Mia. Vi har en lång kusintradition av att skratta högst i biosalongerna och vi kan eventuellt ha gjort det nu med, när vi inte snyftade (jag för att jag alltid är så blödig, Suss för att hon
är höggravid och hormonell) eller tillsammans med övriga salongen klappade takten i de sista låtarna. Filmen var härligt cheesy och som vi älskar Meryl Streep! Och slutet hade flera inslag som man som antikare inte kan undgå att uppskatta.

Efter filmen åkte jag med kus ut till Öckerö där jag har tillbringat dagen tillsammans med henne och Vera, havsbad, pannkakor och kaffe. Är nu tillbaka på landet och kan inte bestämma mig för om jag ska ladda Dvärgen med Abba-låtar och powerwalka eller stanna kvar i soffan, trött som jag är. Treåriga kusinbarn är gulligast i världen men också sjukt intensiva.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Visst blev man Abbaglad! Gick omkring o smånynnade länge. Sluttexterna var nästan favoritbiten. Och visst var olympeninslaget härligt!

KRAM

Lovisa sa...

Verkligen! Det blev en Abba-powerwalk igår. Ja, Olympen och Afrodites källa var det bästa... Kram!