23 juli 2008

Dagens formulär

Blev utmanad av Charlotte, så, going aheeaad:

The rules:
1. Svara på alla frågor.
2. Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
3. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
* Varva att ligga i skuggan och läsa Nabokov med att bada i havet.
* Visa mina italienska matlagningsskills genom att tillaga en liten aubergineanrättning till föräldrarna + gäster.
* Gå en promenad med min nya spellista I'm a strong black woman i de vita lurarna.
* Snickra lite, dricka lite kaffe.
* Läsa 9628 rader knittelvers.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Var 14 år gammal, skulle börja nionde klass, spelade mycket teater, beskyllde merparten av eleverna på min högstadieskola för att vara mainstream, hade slutat äta kött och köpt mina första blåa converse och var antagligen rätt pretto.

Ställen du bott på?
* Göteborg (född och uppvuxen)
* Lund (flyttade till efter studenten)

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
* Köpa något onödigt dyrt. Som mitt favoritlag Colorado Avalanche som en annan biljonär, Stan Kroenke, köpte för att det verkade roligt att ha ett eget lag. Och det gör det ju.
* Se till att de jag gillar har allt de behöver. (Emma, jag kan köpa HV till dig om du vill?)
* Styra upp ett fantastiskt boende.
* Styra upp någon som kan förvalta alla pengar då jag tycker det hela verkar rätt jobbigt.
* Fred på jorden.

Jag utmanar:
Som en kärlekshandling till Johanna så här efter blindtarmsoperationen riktar jag alla sex utmaningar mot dig! Puss! /Ensambarnet

Inga kommentarer: