01 juli 2008

Man måste unna sig

Att åka till Nova för att klippa sig är ett mysigt projekt. Är nästan aldrig där annars, det ligger i andra änden av stan och tja, köpcentra urholkar ju stadskärnan osv osv, men varje gång jag går till Emma på Skult brukar jag passa på att ta en Nova-tur. Den här gången köpte jag två par klänningar och ett linne, är inne i en period då jag bara vill ha klänning. Så himla praktiskt. (Charlotte – hittade Monki-klänningen i min sommarlåda och blev mycket glad!) Träffade sedan Magnus och Arvid på Per Tutti, satt i kvällssolen och pratade. Sedan kom Per, Karin, Bella & Gustav förbi och jag hann prata lite även med dem. Första dagarna tillbaka kände jag mig nästan paranoid – i Rom är jag helt anonym, i Lund känner jag betydligt fler – men nu uppskattar jag att kunna sitta på en uteservering och semimingla med de som går förbi.

Inga kommentarer: