04 juli 2008

Kaprifol

Sitter på verandan och skriver. Min stränge och patriarkale far har alltid hävdat att vi inte behöver en bra internetuppkoppling här för att man ska ju ta det lugnt på landet. Jag har aldrig förstått varför. Men min far är egentligen inte alls vare sig särskilt sträng eller patriarkal utan istället ganska lillfingerlindad av sin enda dotter så vi har nu trådlös uppkoppling! Sitter sålunda ute och känner doften av kaprifol.

Idag har jag legat på stranden, badat, läst, klappat kusinbarnen, hundarna och återsett min familj. Mycket fint alltihopa. Dock är min familj (och till den räknar jag moster, morbror, kusiner, kusinbarn och hundar, det är en flytande gräns) hysteriskt social, jag är tillbakadragen vid jämförelse, så jag börjar tappa tron på att kunna få något skrivet härute. Well.

Nu kvällspromme, sen sömn, är dödstrött.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Och alla vet vi ju vad Kaprifol heter på engelska.

Lovisa sa...

Självklart.

Anonym sa...

jaaa, för att fördriva min tid har jag nu ett ord i veckan och synestesin passade perfekt till temat färg! Trötta jag läste till slutet av Sydsvenskan artikeln och visst är det rätt färger där?

Lovisa sa...

Roligt! Färgerna i Sydis stämmer, jag funderar på att laminera faktarutan och ha som den perfekta egokickskylskåpsmagneten :)

Anonym sa...

Givetvis ska du det! Sakanar du lamineringsmaskin (som är en självklar sak i mitt hem) så kan jag laminera åt dig. Bra magneter finns på Panduro i lite olika utföranden och storlekar. Karlssons klister är super att klistra med och jag vill ha ork att göra alla kul projekt jag kom på bara genom att skriva dessa ord... Vet du, snart kommer jag erbjuda riktigt Martha Stewart inspirerande workshops som du inte vill missa! Tror nästan jag måste fixa något ljusblått... hmmm

Lovisa sa...

Haha, det låter verkligen som du är på gång! Jag äger faktiskt också en lamineringsmaskin, men tar tacksamt emot tips! Och självklart allt ljusblått...