27 juli 2008

Du sökte en kvinna och fann en säl II

Idag har det varit trettiofem grader varmt på vår altan, i skuggan. Det går ju inte. Och att åka inte till Göteborg går verkligen inte, Göteborg får vänta. Istället har jag tillbringat hela dagen vid stranden, mer i vatten än på land. Dagens ojämförligt vanligaste kommentar har varit men du är ju precis som när du var liten (på vår strand känner alla alla och alla har därmed sett mig växa upp) syftades på min badkapacitet. (Det stämmer inte riktigt, i år har jag tex inte badat i över tre timmar utan att nudda land.) Kanske syftar det också lite på att jag har gått igenom min hopprepertoar och exempelvis gjort ett antal bananer (ett mycket graciöst hopp då man kommer upp med fötterna först) och andra spexigheter. Att vara i vatten kvalar lätt in på min topplista över favoritaktiviteter.

Dagens fina är att Helena har varit här idag, så i helgen har jag fått träffa båda mina sommarbästisar.<3!

Inga kommentarer: