09 juli 2008

Carried away

Har haft en fin kväll. Inledde med rosé på Avalon tillsammans med min kusin och hennes tjejgäng. Jag och Sussie har ju alltid varit som syskon trots att hon är nästan tio år äldre än jag vilket innebär att jag känner hennes vänner och tvärt om. Dock är de fortfarande lite förvånade över att jag inte längre behöver barnvaktas och jag över att de är 30-somethings med barn men hursomhelst. Planen för kvällen var att se Sex and the City som jag varit på väg att se ända sedan den hade premiär i Rom (le ragazze sono tornate) men av olika anledningar inte har hunnit. Men nu blev det äntligen av och den var precis så bra som jag hoppats, alldeles lagom sentimental och jag grät givetvis.

Därefter åt vi en sen middag och drack drinkar på sköna Tranquilo. Det var helt enkelt en mycket fin kväll i Götet, med solnedgång över hamnen i väntan på vagnen som pricken över i:et.

Inga kommentarer: