12 juli 2008

Andra metropoler del II

Idag fortsatte min odyssé bland västkustmetropoler med Röra och Orust svar på ett köpcentrum - Göksäter. Sara, min sommarvän och tillika den enda i världen som får lov att kalla mig Lollo (hon har sagt så de senaste tjugo åren och aldrig riktigt givit mig en chans att opponera mig), har kommit ut och vi körde dit.

Vidare har jag skrivit lite uppsats, hjälpt pappa att lägga sten och haft fyrtio kilo åskrädd golden retriver i knät då moster och morbror åt bröllopsmiddag och jag passade hundarna. Thelma hatar åska men Tyra gick glatt med på en långpromenad tillsammans med mig, Sara och Alma. Vi klappade lite hästar och får också, gotta love landet. Alla djur alltså, ibland vill jag bara flytta ut på en gård.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lollo rimmar nästan på kollo, som också det är en sommarföreteelse, så om en sommarvän säger det blir det nästan som ett litet skojfriskt tema. Det är ju ändå västkusten för böveln!

Lovisa sa...

Eller som vi säger; Bästkusten. Är dock lite ledsen över att sommarmusikfestivalen Badrock inte tycks bli av i år.