08 september 2009

Snits

Efter lunch, då jag och Thomas hälsade på en nyopererad Kalmar på lasarettet, om inte Kalmar kan komma till lunchen får lunchen komma till Kalmar, fortsatte jag att göra saker i kronologisk ordning tills jag gjorde helt tvärt om och ledde mitt första kommittémöte, trots att jag aldrig tidigare varit aktiv i LUS. Det gick bra, alla ledamöter kunde närvara och diskussionerna var givande. Vi drog visserligen över lite, men jag tror ändå på mitt mål med bestämd sluttid på möten.

Nu kommer jag att låta som en informationsbroschyr från universitetet, förlåt, men alltså, vad jag har lärt mig så mycket mer än enbart det jag utbildat mig till. Visst hade jag förväntningar om att bli en kompetent historiker, men inte om att vara en aktiv del av budgetprocessen för en av Sveriges största myndigheter.

Efter den insikten under mötet kom jag dock ner på jorden igen när Johanna sms:ade för att säga att jag glömt mina nycklar på jobbet, men som tur var kunde jag hämta dem hemma hos henne, kvällens hjältinna, tack, och gå hem och avkopplingspyssla.

Inga kommentarer: