07 september 2009

FokusFredag

Nu är jag hemma igen från radioskuggan. I Göteborg finns det visserligen internet, men i Dalsland hade jag inte ens mobiltäckning (vilket visade sig på vägen tillbaka till Göteborg när helgens samlade sms anlände på en och samma gång).

Åkte som sagt upp tidigt i fredags tillsammans med Patrik som inte hade varit i Göteborg på många år och vi hade således lite safari på vägen till Näckrosdammen och systerinstitutionen (Patrik på Götaplatsen, förlåt att jag citerar, men det är ohjälpligt: det här är det närmsta EUR jag kommit utanför EUR). Anledningen var den kurs inom FokusRom som jag ska gå i höst: Monument, makt, minne - textens roll i det romerska stadslandskapet. Känns fint med inskrifter i kontext, seminariemiljö, forskningsfront och så lite hemstad på det. Enda nackdelen är att den krockar med universitetsstyrelsen och jag ännu inte har lyckats klona mig själv, men det får lösa sig.

2 kommentarer:

Patrik Klingborg sa...

Haha, till mitt försvar så var det faktiskt mycket likt EUR. Lite lite travertin bara.

Föresten, säg till om du kommer på hur man klonar sig! Det vore bra att veta.

Lovisa sa...

Det var väldigt bra sagt, jag är bara för hemmablind för att ha tänkt på det själv.

Lovar att återkomma!