27 september 2009

Rapport från Snogeholm

Internatet var oerhört spännande, fredagen ägnades åt strategiska diskussioner om universitetets utveckling och lördagen åt regelrätt styrelsemöte då vi bland annat talade om utfallet av budgetproppen för Lunds del och resursfördelning inför universitetets budgetarbete. Diskussionernas vikt gjorde att jag inte vågade låta tankarna vandra för en sekund och jag behövde dessutom anstränga mig för att hela tiden hänga med då vi till stor del fortsatte ett arbete som styrelsen påbörjat innan jag blev invald. I fredagskväll, efter en fantastisk god middag, bjöd dessutom fyra av allmänrepresentanterna på ett litet seminarium om finanskrisen där bankdirektör John Abrahamson, ambassadör Börje Ljunggren, vice vd Robert Puskaric och chef för arbetslivsenheten Irene Wennemo gav sina olika perspektiv på den nyligen timade krisen vilket jag ju också ville lyssna uppmärksamt på, så det var en väldigt trött Lovisa som till sist somnade. Men nöjd, förstå vad spännande det är att få inblick i, och vara en del av ledningen för, hela universitetets verksamhet.

Eftersom jag varken vill eller bör blogga om mötets innehåll närmre innan protokollet är justerat får ni istället se lite bilder:

Här bodde jag. Tyckte det var himla fint att de fixat med skylt och allt.

Mitt rum

Utsikt från fönstret

Snogeholmssjön

Höst

4 kommentarer:

Irene sa...

Detr verkar som om studentrepresentanterna fick bättre utsikt än allmänrepresentanterna. Annars kul referat av mötet.

Lovisa sa...

Haha, jag var ju mest nöjd med att jag fick bo i Lovisaflygeln. Tack annars för trevligt möte!

Charlotte sa...

Sinnessjukt fint rum! Jag riktigt känner att man sover gott där.

Lovisa sa...

Ja, det gjorde jag verkligen, så himla fint och mysigt!