03 september 2009

Igår och idag

Gårdagen ägnades åt jobb och museistyrelsen inklusive besök i vårt arkiv som är som ett enda stort IKEA-lager av fornlämningar (LUHM är, näst Historiska museet i Stockholm, det i Sverige med flest föremål) numera inklusive delar av gipserna från Classicum som faktiskt fungerade även i den miljön, känslan var inte helt olik den på Centrale Montemartini i Rom. På kvällen kom Karinissima till Lund och bodde hos mig i natt. Den utlovade orgien i prosecco och grammatik blev främst en orgie i det förstnämnda, tillsammans med allehanda samtalsämnen.

Idag har jag lämnat en C/Karin vid stationen och ätit torsdaglunch med en annan, letat efter böcker, läst och okynnesgjort torsdagsfina saker. Ikväll har jag, efter att ha hetslagat cykeln och insett att jag har saknat att cykla som jag gör mycket mindre ofta efter det jag flyttat till centrum, suttit i styrelsemöte med teatern och styrt mer med höstens kurser. En annan fin sak är att, när man är trött och listorna flyter samman, få mail och telefonsamtal från ledare som tackar för att man finns och gör sitt jobb. De är väldigt bra, hoppas jag förmedlar det tillbaka.

Nu ska jag sova sju kvart i timmen som pappa hade sagt.

Inga kommentarer: