21 september 2009

Hur jag tänker

Idag: check paperskrivande, presentation av hemsidor, Forskningsnämnd och ledarmöte. Till er som har undrat hur jag hinner: det här är inte en helt normal vecka, även om jag ofta har fullt upp. Grejen är att jag inte tänker att jag får förlängning för det jag gör, för mina deadlines flyttas inte för det, istället är mina uppdrag något jag också gör, inte istället för. Rent principiellt tycker jag givetvis att man ska få förlängning, men det har aldrig varit min drivkraft. Däremot är det nästan alltid roligt och utvecklande att få ta del universitetets verksamhet utanför mitt eget ämne. På samma sätt som det finns en gräns för hur mycket man hinner med finns det en gräns för hur många timmar i sträck man kan ägna sig åt samma sak och jag har ett behov av mer än en boll i luften. Även om det i slutänden handlar om balans. Och om glädje.

Inga kommentarer: