18 oktober 2008

Lördag i Göteborg

Idag har jag intensivumgåtts med delar av släkten. Efter en härlig frukost (att vara hemma i Götet = kvalitativ Frölundarapportering i GP = härliga frukostar) kom faster & farbror förbi och efter en förmiddagsfika med dem åkte jag till farmor och mös vidare. Eftermiddagen tillbringades hemma hos kusin Johan, Lena, Conrad & Rasmus. Spelade twister med Conrad och sedan tävlade alla vem som kunde ligga mest likt Rasmus (sex månader gammal), jag vann. Äger fortfarande bäbisförmågan att kunna ligga på rygg och samtidigt ha fötterna i ansiktet.

Gick även förbi Strikk för att skaffa ett mönster på en sak mamma ska sticka åt mig. Nu är det så att de enda handarbeten jag är bra på är träslöjd (hade konsekvent träslöjd som barn då vi fick välja själva, är grym på att bygga saker) och de som involverar glitter och lim. Kan absolut ingenting om garn. Det började dåligt med att jag inte kunde se skillnad på vad som var stickat och vad som var virkat (vilket övriga kvinnor i lokalen definitivt kunde) och var tvungen att stödprata med mamma i mobilen under hela inköpet. Puh. Tur att man inte ska sticka själv.

Ikväll ska jag öla med Felizia, men först skumbad och ett glas vitt.

Inga kommentarer: