09 oktober 2008

Idag

8.00 Läser igenom uppsats, vässar argument.
9.00-9.15 Kvalitetstid med Åsa: kaffe, kärlek & uppmuntran.
9.15-10.00 Mer genomläsning.
10.00 Går till historiska, lyssnar på peppmusik.
10.15-11.45 Ventilering. Det var ett aktivt seminarium med en opponent som, spännande nog, pratade mer än jag. Kritiken jag fick var välförtjänt och de berömde det jag själv är mest nöjd med. Uppsatsen är nu ventilerad, väl godkänd och snart lagd till handlingarna.
11.45-12.15 Pratar med ett par av deltagarna som dröjt sig kvar just därför. Kan ha inspirerat två unga män att börja läsa medeltida rimkrönikor.
12.30-13.45 Träffar Åsas mamma Marianne, tillika professor i engelska. Mycket givande möte, den enda som använt rödpennan flitigare än Moa (och du vet att jag älskar dig för det, doctissima).
14.00-15.00 Möte med Fanni. Hon är så bra att jag blir religiös.
15.00-15.30 Fixar släppbiljetter till helgen. Inser att jag glömt bort att äta.
15.30-18.45 Tillbaka på SOL. Äter. Sjunker ner i en fåtölj i biblioteket och korrläser uppsats och ansökan.
19.00-22.30 Fikar med Viktor. Alla dessa intelligenta människor jag omges av!
23.00 Sömn.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Uppsatsgrattis; sjukt bra! Internationellt elitguff! What's next?

Linda sa...

Hurra och grattis till avklarat uppsatsseminarium! Du är bäst och makalös (så klart)!

Lovisa sa...

Internationellt elitguff goes världsherravälde? Ska funta lite på det.

Tack! Ser framemot TSS nästa vecka!

schmut sa...

vad du får en stressad universitetsdag att verka avslappnande!
jag kan knappt klara två möten en dag - sedan är jag over and done.

Lovisa sa...

Om man bara gör tillräckligt mycket är det avkopplande att sitta själv och korrläsa. Vet dock inte om det är ett så uppbyggligt råd. Annars: omge dig med bra människor och glöm inte att äta!

Lina sa...

I Lovisa! I Lovisa! Sjukt bra gjort.

Lovisa sa...

Tibi gratiam ago, känns fint!

Anonym sa...

Stabilaste! Stort grattis till det som vanligt mest välförtjänta. Hela Årsta jublar (representeras av Martin, Åsa och Hallon). Kick, kick på det!

Lovisa sa...

Åh, jag saknar Årsta! Marie och jag pratade om er idag, vi funderar på att ge Hallonet ett Hollywoodrum i välkommen-till-världen-present.

Unknown sa...

Hallonet månde rodna av rörelse inför denna ringa tanke! (Betyder det att det där rummet skulle läggas till våra tidigare två, eller skulle det utgöra inredning i kökssoffan där vi annars klurat på att stuva undan pyret nattetid?)

Lovisa sa...

Det rimligaste är väl att vi införskaffar lägenheten brevid er? Och inreder den som ett enda stort lekrum, inklusive bollhav.

Unknown sa...

Rimligt var ordet!