17 oktober 2008

Detta med barn

Idag på tåget klev en mamma med knodd på och ingen reagerade. Sedan klev en plyschpappa på med ett litet barn i velouroutfit och alla ooahh:ade i kör. Så även jag, i tysthet, innan jag tänkte ett steg längre. Detta med strukturer, man får aldrig sluta tänka på dem. Därefter läste jag om Miljöpartiets extrakongress och såg Maria Wetterstrand gulla med sitt barn på bilder från sammankomsten. Jag vet inte om hon ville förmedla att man kan kombinera rollen som karriärkvinna och mamma? Jag gillar Mp, jag gillar Maria Wetterstrand, men allt jag tänkte var, kom igen, du är politiker, du är här i yrket, lämna barnet hemma innan du går på kongress. Hade Reinfeld debatterat Europapolitik och gullat med sitt kid whilst? Uh-huh, I think not.

4 kommentarer:

Anonym sa...

en bra idé är ju annars att vi börjar ta med barnen på nästa stämma. de är ju så söta och min lilla walter-weronica gör knappt något väsen av sig alls.

Lovisa sa...

Jamen eller hur! Nästa gång jag gör saker med svärd ska lätt lilla Barbara-Bo vara med. Hon kan ju inte vara med sin pappa, han är ju på en annan stämma. Man hade också kunnat tänka sig ett Top Model med familjetema tills nästa gång..?

Anonym sa...

Någon måtta får det väl ändå vara på terrorn från den här nya maffian, 35plus-mammorna .

Okay, kul för dom att ha skyhög föräldrapeng, b-vagn i 10 000-klass, kunna tillåta sig massiv (ljudlig!!)närvaro på latte-barer, rest.etc.
'Ungen' som den ultimata segertrofén (främmande för 25-åring!)och ett bra sätt, medvetet el. inte, att platta till sina medsystrar... Ruskigt men sant! Det här behöver inte Reinfeldt.

För övr. gillar jag också Maria W ,men här ger hon flera helfel 'signaler'... Jaha och det (fett betalda) politiska jobbet är så enkelt att man kan ha kidsen med sig ?

Lovisa sa...

Milena - tack för kommentar! Ja, jag tycker också signalerna är konstiga - att vara språkrör bör vara ett heltidsarbete.